Tuesday, February 26, 2008

De ce sunt penibili romanii?

Si mai ales de ce sunt atat de rai?

Observ in ultimii ani cateva tendinte ingrijoratoare in randul romanilor. In primul rand, banul a devenit pentru majoritatea concetatenilor nostri un scop, nu un mijloc. Unii vor zice ca banii aduc fericirea, iar eu nu ii voi contrazice. Dar oare mai aduc banii fericirea atunci cand nu te mai poti bucura cu adevarat de ei pentru ca vrei mai multi si mai multi si sa ai mai multi decat cutare sau cutarescu? Oare merita vacanta aia de 10 zile in Spania, Grecia sau Tunisia un an de stres, nervi si rautate? Merita dezumanizarea romanilor?

Am lucrat o perioada in Germania. Nu, nu sunt capsunar, am fost plecat cu un contract de munca timp de un an. Am fost in Munchen, unde am destul de multi fosti colegi de liceu si facultate. De fiecare data cand ne intalneam nu vorbea nimeni despre job, despre cati bani face sau cum vrea sa-i investeasca. Nu, ne intalneam pentru a ne simti bine, vorbeam despre sex si masini si depanam amintiri.

Cand m-am intors in Romania m-am intalnit cu prietenii mei de aici. Prima discutie a fost despre cati bani am castigat in anul meu de lucru in Germania. Oamenii erau curiosi, nu atat de cat am castigat ci de cat am strans. De parca sunt veverita sa fac provizii. Nu m-ar fi deranjat daca ar fi fost doar o intrebare in treacat, dar toata seara da continuat sa se vorbeasca despre bani, afaceri, si cum sa ne strofocam si sa ne zdrobim pentru factorul monetar, maretul scop in viata.

Romanii au fost schimbati de sistemul corupt in care traiesc. Chiar si cei care o duc bine vor s-o duca si mai bine, daca au un apartament vor doua, daca au doua vor si o casa, daca altul si-a luat SUV trebuie schimbat sedanul, si asa mai departe. Si repet, nu e nimic rau in a vrea mai mult atata timp cat asta nu devine un scop in viata care sa le neutralizeze pe celelalte si nu devii un vierme. Dar pentru majoritatea dintre voi e probabil prea tarziu.

Si daca banii refuza sa apara, rautatea isi face simtita prezenta garantat in toate paturile sociale. Iata o imagine gasita pe bukresh.blogspot.com


Ziceti-mi si mie, in ce tara ati mai vazut:
1. Cinci (5) semne de exclamare (!!!!!) dupa un mesaj de avertizare?
2. Un al doilea mesaj, care e de fapt un blestem, ca si completare la mesajul de avertizare anterior?

Nici nu stiu cine e in final mai penibil: cei care arunca sau cei care ii blestema pentru asta? Sau poate politia, care daca ar fi chemata de blestemator sa-i amendeze pe cei care arunca gunoiul i-ar rade in nas, pentru ca intregul sistem romanesc e corupt si penibil? Nu stiu, cred ca toti sunt la fel de jenanti.

2 comments:

Corina Rediş said...

Am aflat recent de un sondaj care ne situeaza pe locul 1 in topul celor mai nefericiti oameni. Dormim asa cum ne asternem! Ganditi-va putin: cand ati intrebat ultima oara pe cineva cum este si vi-a dat un raspuns pozitiv, plin de bucurie, energie si chef de viata? Romanii se plang. Romanii se tarasc. Romanii injura. Romanii fura. Romanii sunt tigani!...oare?!

Gruia said...

Cand te strofoci sa strangi mia de euro pentru vacanta de 10 zile in Turcia, atunci da, mi se pare normal sa te gandesti numai la bani. Cand la fiecare 10 minute vezi pe strada o masina care costa de 2 ori mai mult decat imprumutul pe care l-ai facut la banca ca sa iti cumperi o casa, da, mi se pare normal sa te intrebi cum naiba se face ca nu ai bani sa iti repari propria masina. Romanii nu sunt penibili, sunt animalizati